SZCZEGÓŁY
Miejsce szkolenia | POZNAŃ |
Termin szkolenia | 13.09.2019 |
Godzina rozpoczęcia szkolenia | 9:00 |
Czas trwania szkolenia | 5 godzin |
Koszt uczestnictwa netto Koszt uczestnictwa brutto (w tym 23% VAT) |
590,00 zł 725,70 zł |
Szkolenie może być sfinansowane z Krajowego Funduszu Szkoleniowego. Skontaktuj się ze swoim Powiatowym Urzędem Pracy. Zadzwoń lub napisz w tej sprawie, a podpowiemy Ci jak to zorganizować |
Dla opłacających szkolenie przynajmniej w 70% ze środków publicznych opłata jest zwolniona z podatku VAT. Po przesłaniu Oświadczenia wystawimy odpowiednią fakturę. |
Cena obejmuje: materiały szkoleniowe, lunch, serwis kawowy, certyfikat ukończenie szkolenia ABY ZAPISAĆ SIĘ NA SZKOLENIE KLIKNIJ TUTAJ -> ZAPISZ SIĘ NA SZKOLENIE |
Ustawa o rachunkowości nakłada na jednostki obowiązek przeprowadzania inwentaryzacji składników majątku. Opisuje przedmiot inwentaryzacji oraz metody, terminy i częstotliwość jej przeprowadzania. Nie wspomina o organizacji, technikach czy zasadach inwentaryzacji. Sprawne dokonanie inwentaryzacji wymaga wyznaczenia osób odpowiedzialnych za organizację inwentaryzacji, powołania organów inwentaryzacyjnych i przypisania im kompetencji. Wyniki inwentaryzacji rzeczowych składników majątku czasami wymagają rozliczenia osób odpowiedzialnych materialnie za powierzone mienie. W czasie szkolenia omówione będą również sposoby ewidencji księgowej różnic inwentaryzacyjnych oraz najnowsze metody przeprowadzania inwentaryzacji składników majątku w drodze spisu z natury. Zagadnienia szkolenia poparte są przykładami wynikającymi z wieloletnich doświadczeń oraz przyjętych zwyczajowo sposobów postępowania.
Program szkolenia uwzględnia aktualne przepisy oraz „Stanowisko Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych
i półproduktów”
CEL SZKOLENIA:
Celem szkolenia jest omówienie najważniejszych zagadnień wynikających z obowiązku przeprowadzenia inwentaryzacji, poznanie zakresu rzeczowego składników podlegających inwentaryzacji, metod, terminów i częstotliwości przeprowadzenia inwentaryzacji, ustalenie podziału kompetencji między osoby uczestniczące w inwentaryzacji, rzetelne i sprawne przeprowadzenie inwentaryzacji, rozliczenie spisu majątku oraz wyszczególnienie wniosków poinwentaryzacyjnych jako ważnych wskazówek na przyszłość.
Szkolenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców, pracowników działów księgowości, pracowników działów organizacyjno-administracyjnych, właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz innych osób realizujących zadania z zakresu inwentaryzacji składników majątku.
Anna Król-Błażejewska – doświadczony księgowy przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych i jednostek sektora publicznego, specjalizuje się w zagadnieniach zwianych ze środkami trwałymi: ewidencja, wycena, amortyzacja, ulepszenia i remonty, budowa środków trwałych oraz rozliczanie inwestycji. Wykładowca licznych szkoleń z zakresu rachunkowości i podatków. W latach 2006-2018 przeprowadziła ponad 1000 szkoleń dla różnych podmiotów, w tym szkolenia wewnętrzne z zagadnień związanych ze środkami trwałymi i rozliczaniem inwestycji m.in. dla: ANVIL S.A., ENEA S.A., ENERGA S.A. PKP Wielkopolskie Przewozy Regionalne, Smart Media Gdańsk (producent programów do ewidencji, inwentaryzacji i amortyzacji środków trwałych), Hotel Uzdrowiskowy PRO-VITA Kołobrzeg, SPOŁEM Krajowy Związek Rewizyjny Spółdzielni Spożywców, Wolters Kluwer Polska S.A., Muzeum Okręgowe w Suwałkach, Narodowy Bank Polski w Warszawie, Bank Gospodarstwa Żywnościowego w Warszawie, Ministerstwo Sprawiedliwości, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w Warszawie, Sąd Okręgowy w Poznaniu i Sądy Rejonowe w Poznaniu, urzędy marszałkowskie licznych województw oraz urzędy miast i gmin. Uczestnikami szkoleń otwartych są pracownicy przedsiębiorstw i jednostek sektora publicznego: np. ZELMER S.A., CIECH S.A. Dr Irena Eris Sp. z o.o., Scania Polska S.A., Port Lotniczy POZNAŃ-ŁAWICA, Polska Żegluga Bałtycka S.A., Polskie Zakłady Lotnicze Mielec
Autorka publikacji z zakresu rachunkowości przedsiębiorstw, jednostek administracji publicznej i organizacji pozarządowych. Publikuje m. in. w Rachunkowości Budżetowej – INFOR, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka: Rachunkowość budżetowa i Rachunkowość Organizacji Pozarządowej w Polsce, Wydawnictwo Serwis internetowy: www.podatki.biz – Ekspert Księgowy.
Właścicielka biura rachunkowego od 1996 r.
Dla opłacających szkolenie przynajmniej w 70% ze środków publicznych opłata jest zwolniona z podatku VAT. Po przesłaniu Oświadczenia wystawimy odpowiednią fakturę.
- materiały szkoleniowe
- obiad
- serwis kawowy
- certyfikat ukończenie szkolenia
część I
- Definicja inwentaryzacji
- Cel i przedmiot inwentaryzacji
- Metody inwentaryzacji
- Formy, rodzaje i techniki inwentaryzacji
część II
- Terminy i częstotliwość inwentaryzacji
- Zasady inwentaryzacji
- Przygotowanie do inwentaryzacji
- Instrukcje, regulaminy i zarządzenia dotyczące inwentaryzacji
- Podział zadań między osoby uczestniczące w inwentaryzacji
część III
- Planowanie czynnoci inwentaryzacyjnych – harmonogram inwentaryzacji
- Wyłonienie organów do przeprowadzenia inwentaryzacji
- Przeszkolenie osób biorących udział w pracach inwentaryzacyjnych
- Przygotowanie dokumentacji inwentaryzacyjnej
część IV
- Spis z natury – zadanie dla Komisji Spisowej
- Etapy inwentaryzacji
- Kontrola poprawności przebiegu spisu
- Zakończenie spisu z natury
część V
- Przekazanie arkuszy spisowych Komisji Inwentaryzacyjnej
- Rozliczenie Inwentaryzacji
- Weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych
- Kompensaty niedoborów z nadwyżkami
część VI
- Rozliczenie różnic inwentaryzacyjnych
- Ewidencja księgowa różnic inwentaryzacyjnych
- Wnioski poinwentaryzacyjne – cel ich sporządzenia
- Najczęściej popełniane błędy i nieprawidłowości w toku inwentaryzacji
część VII
- Inwentaryzacja a odpowiedzialność materialna wynikająca z Kodeksu pracy
- Odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy
- Tryb i zasady powierzenia mienia określone w Kodeksie pracy
- Ważne terminy przeprowadzenia inwentaryzacji w przypadkach zmian w umowie współodpowiedzialności materialnej a inwentaryzacja
część VIII
- Nowoczesne metody przeprowadzania spisu z natury
- Narzędzia wspomagające automatyczną inwentaryzację
- Kod kreskowy – zasada działania, rodzaje, zastosowanie
- Urządzenia odczytujące
- RFID – system kontroli przepływu towarów,
- Przykłady zastosowań RFID